Curve Light

Betaallink

Wat kun je er mee en hoe behaal jij het hoogste rendement

Met een betaallink kun je alle kanten op. Zo voeg je hem eenvoudig toe aan een SMS, E-mail, chat of zelfs op papier (middels QR code) en stel je jouw klanten in staat om eenvoudig een betaling te verrichten. Maar wat kun je nu nog meer met de betaallink doen en hoe behaal je het hoogste rendement? Voordat we hier naar gaan kijken zullen we eerst nog een korte introductie geven van wat een betaallink , ook wel bekend als Paylink, nu precies is.

Wat is een betaallink?

Een betaallink is een dynamisch opgestelde link (URL) waarin een betaalverzoek zit verwerkt. Wanneer jouw klant hier op klikt wordt deze naar jullie persoonlijke en beveiligde betaalpagina gestuurd waar hij of zij de betaling kan verrichten. Zo worden rekeningen sneller betaald via ideal en direct overgemaakt op het rekeningnummer van jouw organisatie. Betalingen via een betaallink krijgen de door jouw meegestuurde omschrijving. Dit zorgt voor een 100% matching van de betaling.

Welke betaalmiddelen ondersteunt de betaallink?

De betaallink is een dynamisch organisme en kan dus verschillende betaalmiddelen bevatten. De meest voorkomende betaalmiddelen zijn:

  • iDeal
  • BanContact
  • PayPal
  • Credit card

Op welke manieren kun je een betaallink versturen?

Doordat een betaallink een link naar jullie betaalpagina is kun je deze in ieder gewenst contactpunt met je klant opnemen. Je kunt er voor kiezen om de betaallink in één van de volgende communicatiemiddelen op te nemen:

  • E-mail
  • Chat (online chat, slack of soortgelijke)
  • SMS
  • WhatsApp
  • Brief (middels QR code)
  • MijnOmgeving
  • Mobiele App

Zoals je kunt zien zijn de mogelijkheden eindeloos. Je kunt jouw klant dus op ieder gewenst moment een paylink aanbieden.

Welk communicatiemiddel past het best bij mijn klant

Een specifiek communicatiemiddel aanwijzen blijft altijd lastig. Dit omdat er nogal wat verschil zit in het betaalgedrag van de klant. Om je natuurlijk wel een beetje te helpen hebben we een aantal communicatiemiddelen opgesomd met daarbij de beste keuze per doelgroep.

Betaallink in e-mail

Zit je in het bedrijfsleven dan is het versturen van een (factuur) e-mail dagelijkse kost. Het toevoegen van een ideal betaallink aan je (factuur) e-mail is dan een uitstekende optie.

Paylink in SMS of WhatsApp

Zijn consumenten een belangrijke klant voor jou, dan kan een paylink versturen via SMS of WhatsApp goede resultaten brengen. Doordat de klant gemakkelijk, snel en veilig via zijn of haar mobiele telefoon kan betalen wordt er sneller overgegaan tot opleveren.

Paylink in chat

Ben je actief in e-commerce- of in de softwarebranche dan kan een paylink versturen via de chat uitkomst bieden. Contact via chat wordt vaak gezien als laagdrempelig en klanten zijn eerder geneigd een chat te starten dan dat zij de telefoon oppakken en bellen. Vragen omtrent een factuur kunnen dan direct worden opgevolgd met een passend antwoord, plus paylink. De klant kan dan direct gemakkelijk en veilig betalen.

Betaallink in MijnOmgeving / Mobiele App

Bied jij jouw klanten de mogelijkheid om zijn of haar facturen in te zien in een afgeschermde MijnOmgeving of mobiele app dan kan het toevoegen van een betaallink grote invloed hebben op het betaalgedrag van de klant. Door het toevoegen van de betaallink elimineer je 4 betaal stappen en kan de klant zijn betaling eenvoudig en snel afronden.