Curve Light

Mail to Pay viert tienjarig jubileum met “grootschalige update en upgrade”

P E R S B E R I C H T [01-10-2020] ALBLASSERDAM - Mail to Pay bestaat in 2021 tien jaar. Dat viert het innovatieve incassosoftwarebedrijf alvast met de lancering van Mail to Pay Cases, een meer dan compleet platform voor de automatisering van het debiteurenproces. “Cases is een grootschalige update en upgrade van ons oude portal. Alles wat wij de afgelopen tien jaar op het gebied van debiteurenprocesautomatisering hebben geleerd, zit erin”, aldus ceo Rody Heijstek.

Met de tools van Mail to Pay kunnen bedrijven hun debiteurenproces optimaal en klantvriendelijk inrichten, zodat debiteuren openstaande facturen snel en makkelijk kunnen betalen. Dit leidt voor bedrijven tot betere incassoresultaten, minder afboekingen, minder operationele kosten en minder inzet van incassobureaus en deurwaarders. Aan de kant van de debiteur voorkomt het oplopende schulden. “Alle tools die wij hiervoor aanbieden – zoals e-mails en sms-berichten met een betaallink, brieven met QR-codes, robocalls en de processen die daaraan gekoppeld zijn, konden onze klanten altijd managen en besturen in het Mail to Pay-portal”, vertelt Heijstek. “Dit portal hebben we nu in een modern jasje gestoken, met een mooie nieuwe interface, en er nieuwe functionaliteiten aan toegevoegd. Alles wat wij de afgelopen tien jaar op het gebied van debiteurenprocesautomatisering hebben geleerd, zit erin. Gebruiksgemak, beheergemak, integratiekosten, kosten van ownership, dat is allemaal beter geworden. Cases is daarmee echt een grootschalige update en upgrade geworden.”

Voorprogrammeren

Maar óók een upgrade. Want waar het oude portal meer gericht was op het bekijken en volgen van berichten, kunnen gebruikers in Mail to Pay Cases hun complete debiteurenprocesautomatisering instellen. “Al je regels, flows, je robots, al je incassostrategieën kun je voorprogrammeren in Cases”, legt Heijstek uit. “Als je dat hebt gedaan en het staat allemaal goed ingesteld en je hebt een debiteur met een openstaande rekening, dan hoef je die case alleen nog maar in het systeem te laden. Het systeem gaat die case vervolgens netjes behandelen. Vandaar ook de naam Mail to Pay Cases.”

Oude systeem stopt eind 2021

Mail to Pay Cases wordt vanaf september uitgerold in Nederland. België volgt in oktober. “Binnenkort gaan we al onze bestaande klanten benaderen om over te stappen. Na een korte training kunnen ze dan gebruik maken van het nieuwe systeem. Alle nieuwe klanten kunnen meteen al in Mail to Pay Cases werken. Eind 2021 gaat het oude systeem uit de lucht. We nemen dus iets meer dan veertien maanden de tijd om alle klanten over te zetten. Wil een klant snel wil gaan, kunnen wij daarin mee. Maar heeft hij meer tijd nodig, dan kan dat dus ook.”

Internationale uitbreiding

Met Cases laat Mail to Pay opnieuw zien de start-up fase ruimschoots te zijn ontgroeid. “We maken ons ook klaar voor verdere internationale uitbreiding”, zegt Heijstek. “Vorig jaar hebben we ons kantoor in België geopend. In 2021 openen we een kantoor in Duitsland. Mail to Pay Cases is daar al op ingericht. De taal van de interface en messaging kan naast het Nederlands worden ingesteld op Frans, Duits en Engels.”

Wil je meer weten over Cases van Mail to Pay?

Schrijf je nu in voor de online demo op 15 oktober om 10:00 uur.

Over Mail to Pay

Mail to Pay is de grondlegger van debiteurenprocesautomatisering (DPA). Door jarenlange ervaring in creditmanagement te combineren met de laatste innovaties, is het Mail to Pay gelukt een platform te ontwikkelen dat direct kan bijdragen aan de financiële gezondheid van een organisatie en haar debiteuren

Innovatief

Mail to Pay levert telkens weer nieuwe innovaties aan haar klanten en relaties. Klanten van Mail to Pay lopen voorop op het gebied van incasso en betalingstechniek. In 2018 was Mail to Pay winnaar van de Credit Management Innovation Award.