Curve Light

Netaspect

“Mail to Pay is een mooie toevoeging voor onze klanten”

client-logo

Verzekeringsmaatschappijen zijn veelal grote organisaties met meerdere producten en veel klanten. Al die producten en al die klanten leveren een enorme administratie en een geweldige stroom aan data op. Met de clouddienst Certigo Platform helpt Netaspect verzekeraars deze administratie te digitaliseren en de data te stroomlijnen. De data is daarna gemakkelijk op te roepen en te gebruiken. Een van de grote voordelen van het Certigo Platform: de mogelijkheid om eenvoudig andere nuttige softwaresystemen te integreren. Zoals dat van Mail to Pay.

De processen van verzekeraars vinden vooral plaats in de polis- en schadeafhandelingsadministratie. Het Certigo Platform is speciaal gebouwd voor deze administraties. Online afgesloten polissen en schademeldingen door medewerkers, adviseurs en tussenpersonen, maar ook door klanten zelf, worden digitaal vastgelegd in dit platform. Alle gegevens liggen daar klaar om te worden opgeroepen als het nodig is. De processen in het platform verlopen heel soepel, zegt Netaspect-eigenaar Kees van Musscher. “Het digitaal vastleggen van contactmomenten, het uploaden van documenten, dat soort dingen gaat allemaal zeer makkelijk. Ook het synchroniseren van prijswijzigingen met de informatie op de website gaat heel eenvoudig.”

Kennis die voorheen in de hoofden van medewerkers zat, zit nu in het systeem

Datagestuurd

Naast het gebruiksgemak, noemt Kees het een groot voordeel dat het Certigo Platform datagestuurd is. “Kennis die voorheen in de hoofden van medewerkers zat, zit nu in het systeem. Als verzekeraar wil je op sommige momenten die digitale informatie bij elkaar harken en combineren met data uit andere bedrijfssystemen. Om rapportages en datasets voor analisten en businessmanagers te genereren, bijvoorbeeld. Dat kan ons systeem heel erg goed.”

Integratie met andere systemen

Een ander groot voordeel van het Certigo Platform is de mogelijkheid om andere softwarecomponenten te integreren en te laten samenwerken met de verzekeringsadministratie. Zo integreert het platform eenvoudig externe financiële systemen en businesspartnersystemen voor polisaanvragen of schadedossiers. “Het synchroniseren van de systemen gaat automatisch. Gegevens hoeven niet opnieuw te worden ingevoerd. Dat is grote winst, want behalve dat dit saai en vervelend werk is, geeft het ook nog eens een grote kans op fouten”, legt Kees uit. “En bij een schademelding bijvoorbeeld, hoeven klanten niet steeds opnieuw antwoord op dezelfde vragen te geven. Al hun gegevens staan al in het systeem.”

De standaard financepakketten hebben niet de uitgebreide mogelijkheden die Mail to Pay wel biedt

Mail to Pay

Sinds kort is er ook een integratie mogelijk met de software van Mail to Pay. “Met deze integratie heeft een verzekeraar heel veel slimme, makkelijke en klantvriendelijke manieren tot zijn beschikking om te zorgen dat de premie toch wordt geïnd als iemand zijn maandbedrag niet heeft betaald”, vertelt Kees enthousiast. “De standaard financepakketten hebben niet de uitgebreide mogelijkheden die Mail to Pay wel biedt. Bijvoorbeeld om vast te leggen welke communicatie er al gestuurd is naar een wanbetaler, welke afspraken er zijn gemaakt, of om een QR-code te sturen waarmee de klant makkelijk en snel kan betalen. Dat zijn allemaal functies die heel nuttig zijn om het betaalgedrag te verbeteren.”

Toegevoegde waarde

De samenwerking bevalt Kees. “We hebben nog geen gezamenlijke klant, maar in de demo-omgeving waarin we onze systemen hebben gekoppeld, zie je dat Mail to Pay een mooie toevoeging is voor onze klanten. Als zij behoefte hebben aan uitgebreide cashmanagementfuncties dan kunnen wij dat samen makkelijk en tegen lage kosten realiseren en zo hun processen naar hun behoefte inrichten. Het is bovendien een integratiemogelijkheid die onze concurrenten niet zomaar even op de plank hebben liggen. Ik verwacht er veel van.”