Ervaar nu zelf de kracht van een meer dan compleet debiteurenplatform waarmee je beter, sneller en klantvriendelijker incaseert.
Referentie
De brief over de jaarlijkse huurverhoging is een brief met veel impact voor huurders. Woningcorporaties willen er dan ook zeker van zijn dat deze brieven op tijd worden bezorgd én gelezen. Een proces waar veel zorgvuldigheid bij komt kijken. Woningcorporatie Intermaris wil daarnaast dat huurders waarbij de huur niet in verhouding tot hun inkomen staat op de hoogte zijn van de mogelijkheid om huurbevriezing aan te vragen. In dat geval hoeft de huurverhoging niet te worden betaald. Samen met Mail to Pay koos Intermaris voor een ingenieus systeem zodat iedere huurder een zo relevant mogelijke brief ontving.
“Je kunt precies zien of de e-mail is ontvangen en of die is geopend. Is het bericht na drie dagen niet geopend, dan sturen we alsnog een brief per post. Voorheen deden we dat met alle huurverhogingsbrieven en de brieven over de afrekening servicekosten. Dat ging allemaal handmatig. Behalve dat dit ons heel veel tijd kostte, was al dat papier helemaal niet duurzaam, natuurlijk.”
Siemone Sluimer
Specialist verhuur
“Aantal royementen door premieachterstand met 52 procent gedaald”
Cor Möller
Credit Manager Nationale Nederlanden
Bij een betaalverzoek aan een klant een iDeal-link onder de eigen bedrijfsnaam kunnen versturen. Dat was in 2014 voor Nationale-Nederlanden de reden om met Mail to Pay in zee te gaan. Inmiddels is het dienstenpakket dat Nationale-Nederlanden bij Mail to Pay afneemt flink uitgebreid: van een aanmaantraject op basis van machine learning tot Robocalls en dataverrijkingsacties. En de resultaten? Die zijn boven verwachting, volgens creditmanager Cor Möller. “Het aanmaantraject van Mail to Pay presteert veel beter dan ons eigen proces.”
Bij de West-Brabantse woningcorporatie Woonkwartier staat de dienstverlening richting klanten centraal. Waar dat kan, worden processen gedigitaliseerd. Ook op de afdeling Huurincasso gaat inmiddels zo veel mogelijk digitaal. Daarvoor maakt Woonkwartier uitgebreid gebruik van de tools van Mail to Pay. “We zijn héél erg tevreden.”
“We zijn héél erg tevreden.”
Otto Elbertsen
Senior Klantadviseur Huurincasso
“Het is laagdrempelig, werkt snel en je kunt het gehele betaalproces nauwgezet volgen.”
Martijn Goedhart
Manager Innen
Bij de afdeling Innen van Belastingsamenwerking West-Brabant vinden ze het i-de-aal: de betalingsverzoeken die ze met Mail to Pay per sms of e-mail kunnen versturen naar aangemaande belastingschuldigen. Martijn Goedhart, manager van de afdeling: “Het is laagdrempelig, werkt snel en je kunt het gehele betaalproces nauwgezet volgen. Zo kunnen belastingschuldigen zelfs op het laatste moment nog een beslaglegging voorkomen.”
Ymere, een van de grootste woningcorporaties in Nederland, is klant van het eerste uur bij Mail to Pay. Edmond Smies, projectmedewerker Huurincasso, weet nog goed hoe bijzonder het was toen Ymere de eerste e-mails en sms-berichten met betaallinks verstuurde naar huurders met een betaalachterstand. Inmiddels gaat de samenwerking veel verder en helpt Mail to Pay Ymere onder andere met het inrichten van het incassoproces, het opstellen van flows, dataverrijkingsacties en het doorgeven en verwerken van waterstanden.
“Een groot voordeel van het versturen van de betaallink via Mail to Pay is dat uit niets blijkt dat zij ertussen zitten. In al het berichtenverkeer staan onze naam en contactgegevens. Dat wekt vertrouwen bij de huurder.”
Edmond Smies
projectmedewerker Huurincasso
“Betalingsregelingen die via Mail to Pay gaan, worden beter nagekomen”
Rob Uytdewilligen
Commercieel Directeur
Kijken naar de mens áchter de schuld. Het is van wezenlijk belang, vinden de incassospecialisten van AGIN Timmermans. Sowieso vanuit menselijk oogpunt. Maar ook voor een succesvol incassotraject – voor alle betrokken partijen. Ze incasseren openstaande rekeningen daarom altijd op een sociaal verantwoorde manier, met een oplossing die goed is voor de opdrachtgever én zijn debiteur. “We hebben Mail to Pay helemaal gevonden hierin”, zegt directeur Rob Uytdewilligen, “op meerdere vlakken.”
Dat de bankrekening van studenten er niet altijd even florissant bij staat, weten ze op de afdeling Studentdebiteuren van de Universiteit van Amsterdam (UvA) en de Hogeschool van Amsterdam (HvA) maar al te goed. Bij de (maandelijkse) incasso van het collegegeld laat namelijk altijd een deel van de studenten het verschuldigde bedrag storneren.
“De helpdesk is goed bereikbaar en kundig. Ik bel gewoon het nummer en word altijd goed geholpen, maakt niet uit wie ik aan de telefoon krijg.”
Terence Verwer
Team Leader Student Debtors
“Minder betaalachterstanden, meer klantbehoud en beter betaalgedrag!”
Erich Radstake
CTO Mijndomein
Als CTO van Mijndomein is Erich Radstake toegewijd aan het optimaliseren van de IT en operations van zijn organisatie.
Mail to Pay verzorgt voor NLE het zogeheten dunningtraject, het proces van herinneringen, aanmaningen en andere incassoactiviteiten richting klanten met een betaalachterstand.
“Kostenefficiënt, heldere communicatie en verbeterd betaalgedrag.”
Dirkjan Ensing
Head of Accounting NLE
“Bij de pilot zagen we meteen al dat de betalingen véél sneller binnenkwamen.”
Harald Berendsen
Manager Marketing at Quintes Holding
Quintes Holding is een bedrijf met ambities. Eén daarvan: een datagedreven, digitaal klantbedrijf worden. Voor het digitale incassoproces koos de verzekeringsintermediair voor de systemen van Mail to Pay.