Curve Light

GripBB

“Mail to Pay helpt ons om onze klanten te ontzorgen”

client-logo

Het zijn doorgaans geen appeltje-eitjedossiers, de zaken die op de afdeling Bijzonder Beheer van financiële instellingen terechtkomen. Eerder het tegenovergestelde: intensief en complex zijn ze vaak. Om organisaties te helpen grip te krijgen op zo’n dossier en het proces eromheen, ontwikkelde softwareontwikkelaar Verkooploep GripBB: een innovatief en krachtig platform met alles wat nodig is voor zorgvuldig bijzonder beheer op één plek. Voor het debiteurenbeheerproces maakt GripBB gebruik van Mail to Pay. “Bij Mail to Pay lopen ze qua technische ontwikkelingen ver voor op de markt.”

Het Kadaster, de Kamer van Koophandel, Verkooploep, NHG, Hyarchis, Mail to Pay: alle applicaties die een bijzonderbeheermedewerker nodig heeft voor de behandeling van een zaak staan op GripBB. “Een behandelaar hoeft dus maar één applicatie te openen en kan dan binnen GripBB alles doen wat nodig is voor het proces”, vertelt Shelana, Product Owner bij Verkooploep. “Je hoeft niet eerst allerlei verschillende tabbladen te openen en daar steeds tussen te schakelen. Dat werkt makkelijk én het scheelt een hoop tijd. Verder kun je een dossier tussentijds naar je toetrekken, om bijvoorbeeld een notitie te maken, en dan weer terugsturen. Zo voorkom je vervuiling in een dossier. De betrokken makelaars, notarissen, taxateurs, advocaten en deurwaarders kunnen ook toegang krijgen tot de dossiers in GripBB.”

Customer journey

Een ander groot voordeel van GripBB is de mogelijkheid om verschillende ‘behandelstraten’ in te richten. “Bij Bijzonder Beheer heb je verschillende klanttypen, die allemaal een eigen aanpak vragen. Binnen GripBB kun je per klanttype een behandelstraat inrichten, zodat iedere klant zijn eigen customer journey heeft”, legt Shelana uit. “Stel: een klant betaalt altijd te laat, maar wel steeds op dezelfde datum. Dan weet je dat hij betaalt op basis van inkomsten die op dat moment binnenkomen. In plaats van dat je de klassieke cyclus doorloopt, stuurt het systeem hem juist op dat moment een betalingsherinnering. Ook kun je bijvoorbeeld op basis van risicosignalen een behandelstraat inrichten.”

Mail to Pay versterkt GripBB

Voor het herinnerings- en betaalproces maakt GripBB gebruik van het platform van Mail to Pay. “Dat gaat volledig geautomatiseerd, daarmee ontzorgen ze onze klanten”, vertelt Verkooploep-oprichter en -directeur Sanjay Jhinnoe. Voor het uitzoeken van een partner voor het debiteurenbeheerproces ging Verkooploep niet over één nacht ijs. “We hebben verschillende systemen bekeken”, zegt Sanjay. “Wat ons opviel: Mail to Pay loopt qua technische ontwikkelingen ver voor op de markt. Zo maken ze slimme bots, zoals de Regelingenbot en is tweestapsverificatie mogelijk. Daarnaast zijn ze ISO 27001 en ISAE type 2 gecertificeerd. Dat vinden we belangrijk. Zelf voldoen we ook aan alle vereiste wet- en regelgeving. Wat verder niet onbelangrijk is: Mail to Pay heeft best veel grote klanten. Dat brengt een zekere bestaanszekerheid met zich mee. We hoeven niet bang te zijn dat ze over een maand ineens moeten stoppen.”

Vlekkeloze samenwerking met toekomst

De samenwerking met Mail to Pay verloopt vlekkeloos, vinden Shelana en Sanjay. “De lijnen zijn kort en ze zijn goed bereikbaar, dat is enorm fijn”, zegt Shelana. “Als er een systeemaanpassing moet plaatsvinden of als je iets wilt testen, gebeurt dat snel en denken ze actief mee om de oplossing nog beter te maken.” De samenwerking gaat zelfs zo goed dat Verkooploop deze wil gaan verbreden. Sanjay: “We kijken naar mogelijkheden om brieven via het slimme postverwerkingssysteem van Mail to Pay te laten versturen. Én we gaan samen een pilot draaien rondom betalingsregelingen naar draagkracht. PSD2 biedt de mogelijkheid om dat op een goede manier te doen. "Ik kijk vol vertrouwen uit naar een succesvolle toekomst samen met Mail to Pay!”